Az alaptulajdonságok (attributes), ezek határozzák meg karakterünk főbb erősségeit és gyengeségeit, az alapérték 3, a maximum érték 20, az indulásnál 7 pontot lehet elosztani.
-Body (Test): A HP-nk mennyiségét, a közelharcban kiosztott sebzés mértékét, a lőfegyvereknél a szórást befolyásolja, illetve bizonyos helyzetekben bizonyos fizikai feladatok végrehajtását teszi lehetővé. Hozzá tartozó képességek: Street Brawler, Athletics, Annihilation.
-Reflex (Reflex): Az alapvető gyorsaságunkat határozza meg. Minden szint ad: kritikus sebzés esélyére +1%, beérkező sebzés elkerülésére +1%, Mantis Blade sebzésre +3% a közelharcban az ütések gyakoriságát befolyásolja, illetve bizonyos esetekben a feladatok végrehajtását teszi lehetővé. Hozzá tartozó képességek: Handguns, Rifles, Blades.
-Intelligence (Intelligencia): A hack-elés nehézségét illetve a feltöltés sebességét befolyásolja. Hozzá tartozó képességek: Device Hacking, Target Hacking.
-Tech (Szerelés): A technikai érzékünk, minden szint 5%-al növeli a páncélzatunkat. Kihatással van a gyártásra (crafting), arra, hogy mennyire tudunk a Tech fegyverekkel bánni, illetve függ tőle, hogy milyen hasznos dolgokat tudunk találni (lootolni), valamint mennyire jól tudunk robotok és drónok ellen harcolni. Megnyit bizonyos párbeszéd-lehetőségeket is. Hozzá tartozó képességek: Crafting, Engineering.
-Cool (Hideg fej / Menőség): Kihatással van a kritikus sebzés nagyságára, a lopakodás sebességére és hatékonyságára, valamint vészhelyzetekben lehetőséget ad bizonyos dolgokra (ie.: nyugodtan reagál harchelyzetben, nyomás alatt). Hozzá tartozó képességek: Stealth, Cold Blood.

[2:55 PM]Képességek (Skills), ezek a középső szintjét képviselik a karakterünk tudásának, ezektől függ miben mennyire vagyunk jók, a maximális szintje a hozzájuk kapcsolódó tulajdonságtól függ:
-Street Brawler (Utcai küzdelem): Puszta kezes közelharci jártasságunk
-Athletics (Atlétika): Fizikai rátermettségünk, például élő pajzsként használni egy ellenfelet vagy betörni egy ajtót.
-Annihilation (Pusztítás): A nagy erejű fegyverek, mint sörétes puska (shotgun) esetén csökkentik a visszarúgás hatását, növelve a fegyver tűzgyorsaságát és pontosságát.
-Handguns (Maroklőfegyverek): Pisztolyok és hasonló egy kezes kis lőfegyverek jártassága
-Rifles (Puskák, hosszú lőfegyverek): Gépkarabélyok, puskák, nagy erejű lőfegyverek jártassága
-Blades (Pengék): Vágófegyverekkel való harcban való jártasság
-Device Hacking (Eszközök feltörése): Közvetlen hozzáférés esetén való hackelés képessége, például terminálok esetén.
-Target Hacking (Célpont feltörése): Távolban lévő célpontok feltörése, ide tartozik egy ellenfél kiberverjének tönkretétele.
-Crafting (Gyártás): Növeli az általunk készített eszközök minőségét, illetve kevesebb nyersanyag kell a gyártáshoz.
-Engineering (Mérnöki jártasság): Pontos hatása még nem ismert, feltehetően a Tech fegyverek sebzését növelheti (a Tech fegyverek a három fő lőfegyver csoport egyike).
-Stealth (Lopakodás): A lopakodás hatásossága, meglepetésből való támadás, mérgek használata, stb.
-Cold Blood (Hidegvér): Bizonyos feltételek mellett jelentkező hatás, például ha a HP-nk bizonyos szint alá csökken.(edited)[2:57 PM]
